środa, 3 kwietnia 2013

Solidność

Witam
Mija kolejny dzień . Jak co dzień dużo pracy mało wolnego czasu . Dopiero pod wieczór mam chwilę wolnego czasu. Dzisiaj chciałbym poruszyć temat  solidności i dbania o innych . We wszystkich poradnikach książkach o marketingu spotykam się z hasłem  dbaj o swoich klientów staraj się i tak dalej . Zastanawia mnie czasem fakt jestem klientem dla innych  i wcale nikt o mnie nie zabiega . Owszem mam wiele telefonów dzwonią telemarketerzy próbując coś sprzedać przez telefon. Opracowałem system rozmawiania z takimi ludźmi jeśli ktoś jest zainteresowany takim poradnikiem to chętnie go wyślę za darmo tylko proszę o adres .Obok są rubryki i można się zapisać powinien być przesłany automatycznie ale jak nie przejdzie to sam ręcznie  go prześlę za kilka dni. Ale odbiegam od tematu . Sam staram się zadbać o moich klientów spełnić ich wymagania. Czasami wobec mnie zdarzają się różne dziwne sytuacje ktoś coś źle zrobi  ,zostałem źle załatwiony, obsłużony i wtedy nie ma winnych sam jestem winien zaistniałej sytuacji bo zaufałem . Owszem są czasami zbiegi okoliczności  i coś się stanie z ni czyjejś winy . Ale zawsze w takich sytuacjach przynajmniej samemu staram się to stosować  -zadzwonić wyjaśnić poinformować o podjętych działaniach  i oczywiście przeprosić . Tak uważam że należy postępować. Ale gdy zaistnieje już taka sytuacja rzadko spotykam się z telefonem z informacją  o problemie , a z przeprosinami wcale.  Chociaż w wielu książkach zwracają na to uwagę na wielu webinarach podkreślają  ,że trzeba Klienta nawet dopieszczać być uprzejmy i błyskawicznie zaspokajać potrzeby i rozwiązywać problemy Klienta. Mało kto to stosuje na co dzień . A zwykłe uprzejmości ,dzień dobry , dowidzenia, proszę , przepraszam , dziękuję chyba zaczynają pomału znikać z naszego codziennego języka. Wiem z własnego doświadczenia ,że te słowa czynią cuda ,otwierają zamknięte drzwi i pomagają załatwić najtrudniejsze sprawy . Dlatego namawiam  do ich stosowania. Twierdze że uprzejmość uśmiech i życzliwość to działania które ułatwiają życie . Nasze życie zabiegane ,coraz mniej czasu dla Siebie dla rodziny  powoduje nadmiar stresu który jest trucizną dla nas . Unikajmy tego planujmy swoje działania , starajmy się tak zaplanować wszystko aby mieć chociaż chwile dla samego siebie .
Pozdrawiam   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz