wtorek, 9 lipca 2013

Jakość a nie jakoś


Witam

Pisałem już o kontrolowaniu kosztów , o działaniu ,skali ,zatrudnianiu ludzi . Dzisiaj chciałbym poświęcić  uwagę na jakość . Nie na „ jakoś „ ale na „ jakość „ . Dzisiaj  wiele usług wygląda na to , że jakoś się uda nie ma jakości tej prawdziwej . Gdzieś w urzędzie , w jakiejś firmie , sklepie podchodzimy do obsługującej nas osoby i po kilku zdaniach wiemy że nie będziemy dobrze obsłużeni. Są oczywiście jednostki gdzie nas super obsługują , ale jak na razie to Ja sam spotkałem ich niewiele  . Ale gdy już znajdziemy się w takiej sytuacji ,gdy ktoś do nas mało grzecznie się odzywa , czujemy się natrętem a nie klientem , co w takiej sytuacji robić . Odpowiedź w równie niegrzecznej formie doprowadzi do konfrontacji i niepotrzebnej wymiany zdań i nic nie załatwimy . W takiej sytuacji trzeba rozładować napięcie drugiej strony ,nawet uśmiech ,powiedzenie miłego słowa skierowane do drugiej osoby czasami skutkuje. Jeżeli nie to trzeba być przygotowany a jednostronny atak , i trzeba dać się takiej osobie wyładować wysłuchać i na koniec gdy wszystko z siebie wyleje całą złość to wtedy próbować coś załatwiać . Można też wyjść i przyjść w innym terminie gdy mam na to czas. Nie jest to łatwe gdy ktoś nas atakuje jest niegrzeczny ,nie odpowiedzieć tym samym . Ale to tylko zaogni sprawę . Z doświadczenia wiem , że gdy jest się grzecznym i miłym oraz coś miłego powie na początku rozmowy to zwykle pomaga ,pomaga przełamać niechęć  zły nastrój . Ale gdy sami obsługujemy  naszych klientów ,to trzeba przynajmniej tak Ja uważam jak najlepiej ich obsłużyć ,zaskoczyć super jakością i starannością . Gdy będziemy niegrzeczni dla Klienta to on do nas już nie wróci i powie innym o naszej złej obsłudze , i to jest wiadomość które błyskawicznie się rozchodzi  i trudno ją zatrzymać. Są klienci marudni , którzy nie bardzo wiedzą czego sami chcą przychodzą do nas aby wyładować swoje złe emocje , ale zawsze trzeba w takiej sytuacji nie ulegać złym emocjom i wdawać się w niepotrzebne dyskusje.  Dlatego gdy sami jesteśmy obsługujący to postarajmy się zadowolić wymagani a naszego Klienta. Są też sytuacje gdy jesteśmy zasypywania lawiną maili z reklamą i zachęcani do kupowania. Są dwa rozwiązaniu możemy zrezygnować zwykle w każdej reklamie mailowej jest link do rezygnacji lub wybrania tej najlepszej i korzystnej dla nas . Sprzedaż w internecie ma swoje plusy ,gdyż cena jest  atrakcyjniejsza niż w sklepie , są promocje możemy porównać wiele ofert bez wychodzenia z domu , przeczytać na forach internetowych o dostawcy i jego towarze. Mamy dużo więcej informacji  ,która pomaga w wyborze. Można też zarabiać a jak to zapraszam do linku :


Tutaj wszystko przedstawią .Serdecznie zapraszam i pozdrawiam   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz