środa, 17 lipca 2013

Czy trzeba się rozwijać


Witam

Kolejny dzień właśnie się zaczyna. Dzisiaj chciałbym poruszyć  temat  uczenia się i rozwoju osobistego  . Część osób uważa ,że skończyło szkołę ,uczelnię i na tym zakończyło edukację. Po co się uczyć , po co tracić czas , przecież ukończyłem tą i tą szkołę ,uczelnię wystarczy. Ale świat idzie dalej rozwija  się , co raz to nowa rzecz nowy gadżet ,nowa funkcja . Stojąc w miejscu cofamy się . Pamiętam czasy  telewizji czarnobiałej , gdy wchodziła telewizja kolorowa co to było ,a dzisiaj kolorowa ale w jakości HD , coraz częściej 3D ,dźwięk stereo jaki postęp , a  dzisiaj . Gdyby nie postęp i rozwój to zapewne dalej siedzielibyśmy w jaskiniach  przy ogniskach . Dlatego uważam , że trzeba się uczyć i rozwijać. Tak ale kto ma na to czas ,rodzina ,obowiązki ,praca , znajomi , telewizja ,internet i wiele innych rzeczy na które po prostu brakuje czasu. Jak zapanować nad tym wszystkim co zrobić aby mieć czas i to dla siebie aby móc przeczytać coś wziąć udział w webinarze ,czy innym szkoleniu .  Odpowiedzią jest lepsza organizacja , planowanie zadań ,zespołu zadań , dnia ,tygodnia ,miesiąca ,roku ,lat . Gdy ustalimy co mamy zrobić, ustalimy hierarchię ważności  ,to to po prostu wykonujemy . Ustalając ramy czasowe mniej więcej wiemy ile nam to zajmie . Na początku będzie problem z czasem ,nie dobierzemy od razu odpowiedniej ilości  czasu na zadanie ,jest to normalne. Ale z czasem będzie nam to coraz lepiej wychodzić. Dalej plan powinniśmy zapisać na kartce papieru lub dla wygodnych w komputerze stosując odpowiedni program .  W ten sposób możemy sobie wygospodarować godzinę tylko dla nas , w trakcie której będziemy mogli się uczyć , czytać wartościowe  książki uczestniczyć w różnych szkoleniach . I tu kolejny  problem robienie notatek . Dawny tradycyjny sposób ,mało czytelny czasochłonny . Są lepsze metody . Taką jest tworzenie map myśli . Na początku ja też nie bardzo wiedziałem o co chodzi ,ale gdy zacząłem to technikę stosować to wydaje mi się że jest ona bardzo dobra . Robiąc notatki za pomocą mapy myśli w 10 minut mogę  wiedzieć  o czym czytałem w książce , o czym był 3 godzinny Webinar  ,wszystko po kolei i to tego dokładnie . Sam na początku gdy o mapach myśli usłyszałem byłem sceptycznie nastawiony  ,wydawało mi się   ,że to trudne , po co się uczyć nowego , przecież umiem robić notatki  tradycyjnie , ale gdy to wprowadziłem dzisiaj tylko za pomocą map myśli robię notatki. A teraz gdy się połączy dwie techniki i planuje za pomocą map myśli . To jest szybciej i lepiej . Ale aby nie być gołosłownym zapraszam na link


Tutaj wszystko jest opisane ,  twórca tej strony i autor wielu kursów na temat zarządzania czasem jest bardzo dobrym fachowcem .Brałem udział w jego szkoleniach i bardzo jestem zadowolony . Zaproponowane przez niego proste sposoby w znacznym stopniu  pomogły mi się zorganizować i zyskać więcej czasu .Dlatego z czystym sumieniem polecam jego kursy i szkolenia 


Zapraszam


Życzę miłego dnia

Pozdrawiam      

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz