środa, 10 lipca 2013

Jakość i odpowiedź na maile


Witam

Dzisiaj środek tygodnia . Otrzymałem wiele mail odnośnie poprzedniego pasta o  jakości . Wiem że każdego denerwuje , że ktoś coś źle zrobił , i trudno zapanować nad emocjami , nad odpowiedzeniem mu z nawiązką . Tak czasami sam też ulegam złym emocjom jest to naturalne.  Ale gdy się wdamy w dyskusje i powiemy to czego  byśmy  nie chcieli powiedzieć wtedy zamykamy sobie drogę , nic już nie załatwimy ,a ta osoba będzie nas długo pamiętać . Dlatego czasami warto jest wyjść nic nie mówiąc  , zacisnąć zęby . Przyjść za jakiś czas , nie stawiać się na przegranej pozycji . Moim zdaniem zasada to jest słuszna . Zawsze gdy coś próbujemy załatwić i napotykamy na opór z drugiej strony ale ten spowodowany jakimiś emocjami  ( a nie że próbujemy  coś załatwić co nie jest zgodne z prawem ) to warto w jakiś sposób rozładować te emocje. Śmiech zawsze wywołuje śmiech a agresja agresję .O tym proponuje zawsze pamiętać.  A co by było gdyby coś się zdarzyło ponad przeciętną obsługę na przykład w banku Pani parzy nam kawę wypełnia dokumenty za nas i daje nam je do przeczytania i podpisania - przelew , czy uczy nas obsługi dokonywania transakcji bankowych  w internecie i ćwiczy z nami do znudzenia, jest uśmiechnięta i cieszy się z naszych pierwszych poprawnie wykonanych kroków , czy nie warto polecić innym ten Bank . Wybrałem ten przykład bo wydarzył się naprawdę ( chciałbym pozdrowić Panią Aldonę i Paulinę ) . Lub gdzieś na przykład  w Urzędzie  Skarbowym zwracają nam uwagę, że trzeba to i to uwzględnić aby mniejszy podatek zapłacić. Ale to chyba zbyt trudne do wyobrażenia. Zaskoczenie nas bardzo pozytywnym działaniem korzystnym dla nas sprawia że chętnie wracamy do takiego miejsca bo wiemy , że tam nas obsłużą lepiej niż gdzie indziej . W ten sposób zdobywają klientów i to zadowolonych klientów . Zatem czy nie warto zastosować wyższy standard obsługi Klienta , pozytywnie go zaskoczyć .  Ale jest to co jest nie wszyscy stosują ta zasadę , jest wiele palcówek w których panują zasady z poprzedniego ustroju Jaśnie Wielmoży Obsługujący i petent puch marny . Ale myślę że rynek wyeliminuje takie palcówki .

Pozdrawiam   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz