czwartek, 1 sierpnia 2013

1 godzina dla Siebie


1 godzina dla  Siebie
Witam

Ostatnio pisałem o 1 godzinie dla samego siebie. O tak zwanej złotej godzinie , w czasie której będziesz pracować/ ała  na własnym rozwojem . Ale jak  i po co to  robić .  Każdy z nas ma inne cele ,inny system wartości . Normalnym jest ,że każdy człowiek  chce być szczęśliwy , zadowolonym . Samospełnienie , osiągnięcie sukcesu , realizacja marzeń jest siłą napędową do działania. Dla zobrazowania  posłużę się osobistym  przykładem   . Chcesz schudnąć  20 kg .Sam stanąłem przed takim wyzwaniem. Wysiłek oraz zmiana jedzenia powoduje , że  czegoś Ci brakuje , byłem  niezadowolony.   Ale gdy stanąłem  na wagę i ubyło mi  2 kg to wtedy poczułem ,  warto działać  . To dlatego  , że osiągnąłem  efekt .  Wzmacnia  się chęć do działania. Teraz chętniej ćwiczy się  ,stosuje  dietę . Efekt , który pojawił  się pomógł mi  pokonać trudności i zachęcił  do działania. Opisałem przykład odchudzanie gdyż sam to zrobiłem  kilka lat temu i wagę trzymam do dziś .Zbyt duża waga powodowała u mnie problem z nadciśnieniem   i cukrzycą .   Jest wiele sposobów diet i metod na schudniecie ,ale zwykle po pewnym czasie pojawia się efekt „jo jo „ .  Ale jest on skutkiem właśnie źle zrozumianego sposobu na odchudzanie. Bez zmiany wewnętrznej  , bez zmiany trybu życia , diety , po pewnym czasie wrócimy do tego co było. Dlatego ważne jest  wiedzieć jak i co zrobić. W moim przypadku przeczytałem kilka książek na temat odchudzania . Sprawdzałem internecie , ale zostałem zasypany lawiną maili z różnymi dietami i sposobami . Ale co dalej  ,którą dietę wybrać .  Z książek dowiedziałem się , że potrzebne jest odpowiednie nastawienie  i sprawienie żeby mózg wiedział : jedzenia jest  pod dostatkiem i nie trzeba robić zapasów.  Każda dieta zmniejszająca drastycznie ilość  kalorii powoduje , że to co dostarczamy do organizmu  zostaje cześć spożyte na wewnętrzne potrzeby,   a druga część odkłada się na zapas w postaci tkanki tłuszczowej . W związku z czym przybywa  się na wadze . Mózg nasz to sprawia . Stwierdza :  trudne czasy mało pokarmu trzeba robić  zapasy . W moim przypadku ponieważ nie bardzo potrafiłem wybrać właściwą dietę i sposób na odchudzanie ,  a lekarze i moje zdrowie wymagało abym schudł 20 kg udałem się do specjalisty –dietetyka. Opracowany przez niego plan schudnięcia ,dieta i sposób żywienia sprawił , że ubyło mnie 15kg . Ale nie było to od razu tylko przez wiele miesięcy . Do tego jadłem znacznie więcej niż przed odchudzaniem . Przed kuracją jadłem  tylko rano i wieczorem  . Po kuracji 5 -6 razy dziennie . Zmieniłem produkty żywieniowe. Wyeliminowałem  cukier ,tłuszcze zwierzęce , i bardzo ograniczyłem  tłuszcze  . Po co je dostarczać do organizmu ,przecież mam się pozbyć ich  z organizmu.  Wprowadzając zalecenia dietetyka w życie zmiana nawyków sprawiła  : ciśnienie powróciło do normy ,cukier też . Teraz muszę się pilnować . Zamiast garści tabletek rano  po obiedzie i na wieczór ,teraz wystarcza dieta i ½ tabletki   rano  . Wiem ,że gdybym wrócił do starych nawyków na pewno wróciłbym do nadwagi . Dlatego uważam ,że działanie , odpowiednia wiedza , wytrwałość  dają efekt .  A gdy efekt występuje już po kilku działaniach jest jeszcze lepiej ,wtedy jak sam to stwierdziłem  jeszcze bardziej się chce to robić .

 Mając 1 godzinę dla samego/samej  siebie na pewno w tym czasie będziesz czytać o rzeczach ważnych ale z Twojego punktu wiedzenia  , wykonywać czynności związane z realizacją swoich postanowień .

Podałem własny przykład jak sam wykorzystałem dla siebie 1 godzinę . Każdy powinien wykorzystać ją w zależności od własnych potrzeb i planów.

Mając  tą godzinę możemy ją różnie wykorzystać .  Wszystko zależy od postawionego sobie celu.

Dlatego uważam ,że ważnym jest znaleźć czas tylko dla siebie , nawet tylko jedną  godzinę ale ją do maksimum wykorzystać .   
Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz