wtorek, 6 sierpnia 2013

Odchudzanie


Witam

Pisałem o 1 godzinie dla samego Siebie tak zwanej złotej godzinie. Przestawiłem jakie sam odniosłem korzyści ,pisząc  o moim odchudzaniu .Otrzymałem wiele maili z zapytaniem  ,jak to zrobiłem  , jaką dietę zastosowałem i   , że wiele osób  po zastosowaniu różnych diet  powróciło do swojej dawnej wagi , nawet znacznie ją przekraczając. Co takiego zrobiłem , że nie wystąpił  u mnie efekt „jo jo „ . Odchudzenie jest procesu długim i wymagającym dyscypliny . Sam próbowałem różnych metod , ale po uzyskaniu końcowego efektu  ,zwykle wracałem spowrotem, do swojej wagi  . Dlaczego ? Gdyż również z zakończeniem diety , wracałem do swoich nawyków żywieniowych .  Gdy stracimy na wadze , osiągniemy  zamierzony efekt , to zwykle zaczynamy wracać do poprzedniego stylu  życia . Wiemy jak  się odchudzić  to luzujemy sobie dyscyplinę    a to  kawałek ciastka  , ulubiona potrawa jedna nie zaszkodzi . Zaraz wracamy  do tego co było , do naszych nawyków żywieniowych  , a to już powoduje , że bardzo szybko wracamy do punktu wyjścia. Dlatego gdy zaczynamy jakąś dietę to trzeba również zmienić swoje nawyki i te co nas doprowadziły do nadwagi muszą odejść na zawsze.

Sam w celu schudnięcia udałem się do specjalisty . Jest wiele metod , wiele sposobów ,diet itp. Ale jak dobrać  coś  dla Siebie  . Sam  preferuje aby  samemu nie kombinować i metodą prób i błędów dojść do jakiegoś rezultatu . Podając swoje parametry specjaliście , oraz te które chcemy osiągnąć ,  on dobierze odpowiedni sposób  indywidualny dla każdego z Nas . W moim przypadku zacząłem od ograniczenia ilości kalorii spożywanych co dziennie . Dla potrzeb życiowych ,ruchowych i normalnego życia dla każdego  człowieka jest potrzebna codzienna pewna ilość kalorii , ale dla każdego jest to inna ilość . Zależy ona od naszej aktywności fizycznej , od sposobu i trybu życia i od wielu innych parametrów.   Dostosowując się do potrzebnej ilości dziennej kalorii oraz robiąc niewielkie  ograniczenia  , a przy tym jedząc częściej i produkty  wskazane przez specjalistę powodujemy że nasz mózg wie że jest dobra sytuacja to znaczy nie brakuje jedzenia i nie robi zapasów . A gdy  nie dostarczamy mu  na przykład tłuszczów , to spala nasze zapasy  . Do tego ruch i ćwiczenia powodują większe spalanie . I tak po kilogramie tygodniowo  , pomału zaczynamy tracić na wadze . Na początku są to pojedyncze kilogramy  , potem  więcej kilogramów tracimy. Aż dojdziemy do tego co zaplanowaliśmy . I tu uwaga  . Nie można zakończyć i wrócić do tego co było przed odchudzaniem , ale dalej kontynuować . Dalej trzeba jeść często i odpowiednie produkty . Dla ułatwienia podam że w trakcie ćwiczeń budują się nam mięśnie . Ale nie zaraz jak u kulturysty . Budujemy te mięśnie co mieliśmy , które z uwagi na bark ruchu powoli nam zanikły.  Mięśnie  potrzebują kalorii  , w ten sposób spalają  nam tkankę tłuszczową . Mając mięśnie raz jesteśmy dużo sprawniejsi , a przy okazji spalają nam kalorie . Ze swojej strony chciałbym polecić  link do strony :


Na niej fachowcy udzielą Wam porad jak ćwiczyć w jaki sposób , co jest ważne ,na co zwrócić uwagę . Zapraszam naprawdę warto .


Sam ćwiczę co dziennie ,  skończyły się problemy z kręgosłupem, z przebiegnięciem paru metrów na przykład do autobusu , jestem sprawniejszy .

Zachęcam wszystkich do jakichkolwiek  ćwiczeń , ruchu . Na początku trochę a w miarę nabywania kondycji więcej . Ale co byście powiedzieli na kilka minut i to  co drugi dzień . Jest taki program . Zapraszam   


 

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz