wtorek, 5 marca 2013

Zapanuj nad czasem

Witam
Bardzo dziękuję za maile , które otrzymuję. Dzisiaj chciałbym się podzielić swoim doświadczeniem odnośnie planowania i organizacji czasu. Przeczytałem w kilku mądrych książkach na temat organizowania czasu ,wysłuchałem kilku webinarów z osobami niezwykle zorganizowanymi i wprowadziłem w życie  to czego się nauczyłem . Co wieczór zaplanuj swój jutrzejszy dzień im szczegółowiej tym więcej zrobisz i będziesz miał trochę więcej wolnego czasu. Zrobiłem w arkuszu kalkulacyjnym odpowiednie tabelki wpisałem poszczególne zadania  i faktycznie dużo więcej spraw byłem w stanie wykonać. Zrobiłem kilku dniowe nie robienie planowania i faktycznie jest różnica. Człowiek gdy ma zapisane co kiedy  po kolei ma robić to nie zastanawia się nad tym gdy zakończył już jedno zaplanowane zadanie co ma teraz zrobić ale bierze się za następną rzecz. Nie ma czasu na zastanawianie się na marnowanie czasu na rzeczy mało ważne i nie pilne . Koncentracja uwagi na tematach ważnych i pilnych a potem na sprawach mniej ważnych a nie pilnych powoduje że szybko się człowiek upora z ważnymi tematami a te mniej ważne mogą poczekać na odpowiednią chwilę. Po za tym z każdym dniem czas zaplanowany na wykonanie czynności odpowiada rzeczywistemu czasowi potrzebnemu aby to zrobić. Sam po sobie widzę  ,że to ma sens i nie jest to tylko wiedza teoretyczna ale i bardzo praktyczna. Ale uwaga na ludzi którzy próbują Ci zabrać trochę Twojego czasu na . Gdy widzą  ,że robisz coś ważnego a Ty ich upewnisz w tym , to mniej absorbują i zawracają głowy. Gorzej jest z telefonami gdy zadzwoni ktoś i chce pogadać i nie rozumie że jesteś zajęty , ale i na to jest sposób można telefon wyłączyć lub gdy nie jest to możliwe  przełożyć rozmowę na czas wolny gdy mamy już zrobione ważne czynności i w zasadzie zajmujemy się mniej ważnymi sprawami  ,które mogą poczekać ,gdyż spoglądając na listę zadań od razu widzimy o której będziemy mniej zajęci. Proponuję  zastosować ta metodę sprawdza się w praktyce. Dzisiejszy świat ma wiele rozrywek w postaci portali społecznościowych , i innych zabawiaczy . Ale gdy dobrze zaplanujemy dzień to i na to znajdziemy czas . Radzę również zaproponować trochę ruchu w ciągu dnia . Sam ćwiczę według otrzymanych instrukcji przez 7 -15 minut  co drugi dzień . Jest to bardzo mało czasu ale już czuję efekt. Trochę więcej kondycji , mniej kłopotów z kręgosłupem , mniej bolą stawy ,być może ktoś powie małe mizerne efekty ale zawsze . Są tacy co chodzą regularnie na siłownię uprawiają sport. Ale gdy się ma mało czasu to ta krótka chwila poświęcona na odpowiednie ćwiczenia dobrane indywidualnie do moich potrzeb jest tym co wystarcza mi. Jeśli ktoś jest zainteresowany to zapraszam
Dostałem już kilka komentarzy na ten temat . Ale czy to , że mam dobrane ćwiczenia , ustawiony czas ich wykonywania i pokazane dokładnie jak je wykonywać jest coś złego , niech się każdy przekona bez ryzyka ,zawsze można się wypisać zrezygnować a nawet jeśli nawet  nie chce się nic mi robić to przepadnie kilka złotych i tyle . A gdy się pisze o czymś to wypadało by się zapoznać z tematem o którym się pisze a nie wygłaszać opinie. Zapraszam kto chce spróbować  :
Dzisiaj kończę
Pozdrawiam  Wszystkich    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz